Friday 5 October 2012

oktober horror maand: freaky friday 05-10-12

Freaky Friday en freaky is precies de benaming voor de 2...jawel 2 films die ik hier vanavond neer ga zetten.
Waarom twee, nou eigenlijk omdat het eerste deel een creatief verhaal heeft, maar erg teleurstellend is uitgevoerd en zijn opvolger meer voldeed aan mijn gruwelijke verwachtingen.

Ik houd jullie niet meer in spanning. Vanavond heb ik gekozen voor the human centipede1 en 2!!

Deel 1, wat een creatief verhaal waarvan ik dacht nooit meer te kunnen gaan slapen.
Een Duitse dokter, jaren lang geprezen voor het succesvol scheidden van siamese patienten heeft het zieke, maar briljante idee om het tegenovergestelde te doen. Het creƫren van een menselijke duizendpoot. Oke hij gebruikt maar 3 mensen, maar toch.

De arme slachtoffers, 2 amerikaanse dames en een japanner, worden letterlijk aan elkaar vast genaaid en dat is natuurlijk niet goed voor je lichaam. Ik verwachtte flink wat bloed enzo, maar in deel 1 valt het reuze mee.

Dan deel 2, die zelfs verbannen is van Screamfest, een geweldig horrorfilm festival in Engeland!
Een eng, klein en kalend mannetje met duidelijk psychische problemen is helemaal geobsedeerd door de film the human centipede. Hij vind de film volgens mij zelfs erotisch. Hij wil koste wat kost de film na maken, niet per se filmen, maar hij wil wel een menselijke duizend poot.

Hij ontvoerd mensen vanuit zijn werk: een parkeergarage. Ook lokt hij de acteurs het deel 1 naar Engeland voor zogenaamd een auditie voor een film van Quinten Tarantino.

Deze film is walgelijk! echt ik moest af en toe even mijn ogen dichtknijpend. Als deel 1 en 2 in getallen uitgedrukt konden worden dan kreeg deel 1 een 5.5 voor de moeite en deel twee minimaal een 8! Er word meer in gemoord, weinig in gesproken en het grootste gedeelte is in zwart wit wat extra sfeer geeft naar mijn mening.


No comments:

Post a Comment