Thursday 4 October 2012

oktober horror maand: 04-12-2012

jawel dag 4 oktober 2012, dierendag. dus het leek me wel een leuk idee om een film uit te kiezen waarin een dier of dieren de hoofdrol spelen. Om heel eerlijk te zijn heb ik een flinke tijd door mijn collectie van gekeken films speuren om een goede te vinden. Ze zijn er wel natuurlijk en een meesterlijke serie is dan toch wel die tun----dum tun----dum tundumtundumtundumtundumtundum tun---dum JAAAAAAWS

Jawel vandaag gaan we het hebben over een klassieker die veel badgasten voorgoed uit het water heeft gejaagd of op z'n minst in z'n bed heeft laten plassen. En dat in 1975. De film is maar 4 jaar jonger dan mijn mama :P

Een grappig feit is, dat de film in Nederland in eerste instantie niet met de naam Jaws is uitgebracht. Maar zeg nou zelf: de zomer van de witte haai.  klinkt eerder als een docu op national geopgraphic...

Bovendien was het de eerste film die 100miljoen dollar opbracht, record werd wel al 2 jaar gehaald door de volgende film: star wars

Wat ik vooral erg leuk vond was de benaming van het plaatsje waar het zich afspeelt. Amity Island. Toen ik jonger was dacht ik dat de film iets te maken heeft met the Amityville horror, maar nee

Het verhaal is best simpel, er is een haai, de gemeente wil in de zomer geen toeristen mislopen en besluit het strand niet te sluiten. Wat krijg je dan? Een haai die denkt dat het all-you-can-eat buffet geopend is.

Speciaal voor dieren dag en omdat er bloed vloeit. Geniet van JAWS:





No comments:

Post a Comment