Tuesday 2 October 2012

oktober: halloween klassiekers maand: 2-10-2012

Hallo kijkbuiskindertjes

voor vandaag heb ik voor een heuse klassieker gekozen. Dit wás mijn favoriete film toen ik een jaar of 13 was. Toen had ik al heel wat films achter de rug en slaap problemen :P

Ik heb het over 13 ghosts
Op zich is deze film voor de fanatiekelingen niet extreem, maar veel kijkers zullen toch af en toe een mini hartaanval of op zijn minst hartkloppingen voelen. Ook van deze film is er een origineel en een remake. Het origineel heb ik (ooh ik schaam me diep) nog niet gezien, maar de remake is voor mij meer dan de moeite waard.

Het verhaal gaat over een man die geesten opsluit in een gigantisch glazen huis. Het is een machine die de geesten binnen houd. Alleen met speciale brillen zijn de geesten te zien. De geesten zien er zodra  je ze ziet meer uit als zombies, erg boze zombies die uit zijn op wraak.

De man die ze gevangen houd sterft (of toch niet??) en laat het huis na aan zijn neefje, diens kids en de nanny. Zij komen achter het geheim van het huis en moeten overleven...

Een creatief verhaal, de geesten zijn verschillend en waarom zijn ze zo boos?

Nieuwsgierig?? hier een voorproefje:


No comments:

Post a Comment