Monday 1 October 2012

oktober Halloween horror maand 01-10-2012

Er zijn veel leuke, geweldige, misselijk makende en enge horror films. Maar in de maand oktober
besteed ik aandacht aan een aantal klassiekers die je gewoon in het donker (eventueel met je liefje of onder de dekens door) gezien moet hebben!  Hier vind je wat meer info over de film van vandaag en waarom ik hem goed vind. Dus niet alleen omdat ik graag naar martelingen, bloed en organen en moord kijk!

1.oktober 2012

Voor vandaag heb ik gekozen voor *tromgeroffel graag*

The Texas chainsaw massacre: het origineel niet de re-make


De film is uit 1974 en is dus qua leeftijd inderdaad een klassieker! Ik ben gek op deze film!
Een heerlijk zieke nachtmerrie (sorry ik hou zoveel van het genre) een stel hillbilly kannibalen met als kenmerk van de film Leatherface, de gek met de kettingzaag.

Deze low budget film werd jaren lang te gruwelijk gevonden. In deze huidige maatschappij gebeurd dat niet zoveel. Maar voor zijn tijd was het heeel wat. in Groot-Brittanië werd deze film tot zeker het wisselen van de eeuw geweerd.De beelden ogen vies, lelijk, cheap en dat schept nou juist de sfeer van de film. Het geeft het een docu achtige look en maakt het naar mijn mening geloofwaardiger. Onthoud in de tijd dat de film geproduceerd werd hadden ze nog niet alle mogelijkheden die er nu zijn ;)

De nachtmerrie word vooral veroorzaakt door de slager van de familie in kwestie. Leatherface , een karakter gebaseerd op de moordenaar Ed Gein. Die Ed Gein maakte net als Leatherface maskers van de huid van zijn slachtoffers! Vleeshaken, een bizar familie diner, vrieskisten en een slachthuis. Erg vrolijk klinkt het niet, maar een echte horror fan moet het origineel gezien hebben en niet de verschillende remakes en de prequel (oke die moet je eigenlijk ook gezien hebben, maar dit is the real deal)

Geinteresseerd?? kijk de trailer óf ren naar de videotheek!




No comments:

Post a Comment